איך מחפשים תורם

חיפוש תורם כליה – מתנדב, היא פעולה קשה ומורכבת. במדינת ישראל הדבר נעשה קשה שבעתיים.

שערי מדינות רבות, בהן ניתן היה להשיג כליות איכותיות נסגרו באחרונה (דוגמת הפליפינים שעד לפני כשלוש שנים, היו ישראלים רבים מושתלים שם). מספר הממתינים להשתלה גדל משנה לשנה ואורכו של התור להשתלה מתרומה מן המת עלול להגיע עד כדי 7 שנים (תלוי בסוג הדם).

האלטרנטיבה של מציאת תורם מן החי, הפכה לנחוצה הרבה יותר, אולם קיים קושי ניכר במציאת תורם. בכדי לשפר את הסיכויים שלנו למצוא תורם, עלינו לנסות להבין מה מרתיע בני אדם מלתרום.

שתי סיבות עיקריות גורמות לחשש מפני תרומת כליה:

האחת – היא הפחד מפני הבלתי נודע. היינו, באופן טבעי כל אדם נרתע מפני פעולות שאינו מכיר ואין לו די מידע על תוצאותיהם. ההתמודדות עם בעיה זו היא על ידי הפניית המועמד לתרומה למקורות אינפורמציה טובים, לקרוא חומר כתוב או לשוחח עם אנשים המכירים מקרוב את העניין.

ארגון “מתנת חיים” מציע את עזרתו לכל המעוניין לפגוש אנשים או נשים שתרמו כליה, וישמחו לחלוק עמו את חוויותיהם וניסיונם האישי. לפרטים אנא צור קשר.

הסיבה השנייה לרתיעה מפני תרומה היא הדאגה לבריאות התורם לטווח הקצר והארוך. ככלל נוצר בארץ שם רע לתחום ההשתלות, כלי התקשורת הכבירו בתיאורים של סיפורי זוועה על אנשי עולם תחתון שהשיגו כליות בדרכים המתאימות למאפיה ולפשע המאורגן.

ארגון “מתנת חיים” שם לו למטרה לפעול לשינוי התדמית של כל תחום תרומות האיברים מן החי, להביא לידיעת הציבור את העובדות לאשורן; כי ההשתלות מתבצעות באופן חוקי ומסודר; כי התורמים נבדקים היטב גם גופנית וגם נפשית, כמו כן שההשתלה מתקיימת במרכזי רפואה מובחרים בידי גדולי הרופאים והסיכון הינו מינימאלי. כשהתהליך כולו ללא כל חשש של סחר באיברים.

חיפוש במעגל הראשון

הכתובת הראשונה אליה יש לפנות היא בני המשפחה מדרגה ראשונה או שנייה. יש להפנות אותם לאתר זה או דומיו, להביא לידיעתם כמה שיותר מידע מהימן על ההשתלה, ההחלמה ממנה ובריאות של התורם בטווח הארוך.

ארגון”מתנת חיים” מציע את עזרתו למעוניינים, אנו נכונים לשלוח את נציג הארגון לשוחח עם קרוביכם ולקשר אותם עם תורמים מהעבר שיחלקו עמם את נסיונם ותחושותיהם – נשמח לעמוד לצידכם. הקש כאן ליצירת קשר

חיפוש במעגל השני

במידה ולא נמצא תורם מתאים בקרב בני המשפחה הקרובים, יש להרחיב את החיפוש

למעגל גדול יותר: בני משפחה רחוקים, ידידים שכנים, חברי קהילה וכדו’.

ארגון “מתנת חיים” הפיק בימים אלו חוברת הסברה מקיפה, בעזרתה תוכל לשפר את מודעותם של קרובך לתחום. החוברת קיימת בעברית ובאנגלית. לקבלת החוברת, או לבקשה לשליחתה על ידינו לידידך, אנא צור עמנו קשר.

זהירות! נוכלים!!

לצערנו, חדרו לתחום ההשתלות אנשים שאינם הגונים המנצלים את מצוקתם הקשה של החולים ומנסים “למכור” להם השתלות שונות ומשונות במגוון מדינות עולם שלישי.

אכן יש עדיין מקומות בודדים בהם מתקיימות השתלות סבירות ואולי אף טובות, אך מאידך יש לא מעט שרלטנים המפילים ברשתם אנשים תמימים.

נתקלנו בסיפורים קשים, על אנשים חולים, שסחטו מהם מאות אלפים ללא תמורה כלל. יש לגלות ערנות, לשקול היטב כל צעד, להימנע מההשתלות הבלתי חוקיות, ולהתמקד רק במקומות המוכרים והחוקיים