סיפורו של ד”ר אביאל חנקין

אביאל חנקיןד”ר אביאל חנקין, תל אביב
תורם מס’ 1,209

המחשבות שלי על הנושא החלו אחרי שקראתי על התרומה של חילי טרופר בתש”ף (2020). הרעיון התגבש אצלי מאז במשך שנה וחצי. בקיץ תשפ”א (2021) מצאתי את עצמי נתקל במודעה של “מתנת חיים” כשעבדתי כרופא במחלקה פנימית באיכילוב, והחלטתי שהגיעה העת.
שמעתי על עמותת “מתנת חיים” מהפרסומים בתקשורת על תורמים, ונכנסתי לאתר האינטרנט ולעמוד הפייסבוק. פניתי ל”מתנת חיים” וצוות העמותה ליווה אותי בכל שלב, היו זמינים לכל שאלה, ושלחו לי חומר רב.
התחלתי את התהליך הארוך של הבדיקות הרפואיות. עשיתי הכול באיכילוב במקביל לעבודתי שם וזה היה מאוד נוח.
בעיצומו של התהליך קיבלתי עדכון מהעמותה שנמצא לי נתרם מתאים, מעט יותר מבוגר ממני, שמטופל בדיאליזה כבר כמעט חמש שנים. התרגשתי מאוד. הבדיקות השונות נמשכו כחצי שנה, ובחורף תשפ”ב (2022) קיבלתי את האישור הסופי מהוועדה המרכזית של משרד הבריאות.
ב-29.3.22 עברתי את הניתוח – באיכילוב כמובן. ההשתלה עברה בהצלחה, ופגשתי את הנתרם יומיים אחר כך. כל האירוע היה מרגש מאוד. מנהלת העמותה הרבנית רחל הבר הגיעה לבקר אותי במהלך האשפוז באופן אישי, וכך גם חבריי לעבודה שהביקורים שלהם חיזקו אותי מאוד. חודש לאחר הניתוח חזרתי לעבודה מלאה, ואני מאוד מרוצה מהתהליך, מהטיפול של צוות יחידת ההשתלות של איכילוב, ומהליווי של עמותת “מתנת חיים”, כמובן.