קבלנו את חיינו במתנה

לתת חיים

למעלה משנתיים חלפו מאז תרמה ציביה כ’ תרומה אלטרואיסטית של כליה ליוסף בר. ציביה היאאישה דתית החיה בקהילה מאוחדת וערכית בבית שמש.  היא אישה של חסדים ואהבת הזולת, אם נהדרת לשישה ילדים, שאת האחרונה בהם ילדה לאחר התרומה. אישה צעירה, נאה, נמרצת, המקסימה את כל רואיה.

כששאלנו אותה מה גרם לה לעבור את תהליך התרומה היא הסבירה שנתקלה בפרסומים המבקשים מאנשים לתרום ואמרה לעצמה שהנה יש לה הזדמנות לעשות חסד של אמת עם אדם ולהציל את חייו. היא ידעה כי גופה חזק דיו על מנת לעמוד בניתוח ולהתאושש ממנו במהרה. היה ברור לה שגוף האדם יכול לתפקד כרגיל רק עם כליה אחת. היא ידעה כי משפחתה חזקה ומאוחדת מספיק על מנת לגבות אותה ולמלא את תפקידיה בעת ההחלמה ועוד היא סמכה על האווירה התומכת של כל הקהילה הנפלאה אליה היא משתייכת. כיוון שרופאים וטיפולים רפואיים אינם מפחידים אותה היא עשתה חישוב פשוט. חודש חודשיים מתוך מאה ועשרים השנים שאלוהים הקציב לה נראו לה מעט מאוד זמן להקריב על מנת להציל חיים. לא היה חשוב לה מי הנתרם, מה מינו, מה תפיסתו הדתית, העיקר מבחינתה היה עשיית מעשה של חסד.

אין זו הפעם הראשונה שציביה מצילה חיים. לפני 12 שנים היא נמצאה מתאימה לתרומת מח עצם לילד בן 7. היא תרמה לו בשמחה והיום בזכותה הוא נער בן 19 בריא ומאושר.

כמו אז גם הפעם, החליטה ועשתה מעשה. ביררה דרך מושתלת אחרת מי זקוק לתרומת כליה, קיבלה ממנה את מספר הטלפון, התקשרה למשפחתו של יוסף והציעה להציל את חייו. ברור שבני המשפחה נדהמו מגדלות הנפש המופגנת כלפיהם ולא ידעו את נפשם מרוב התרגשות ושמחה. יחד הם צלחו את כל הבדיקות הרפואיות הקשות והממושכות, יחד הם נכנסו לניתוח ההשתלה ועם הזמן למדו להכיר איש את רעהו וזה את משפחתו של זה.

אין מה להשוות את חייו הקשים של יוסף בשנים שקדמו להשתלה, את התדרדרותו הגופנית בזמן טיפולי הדיאליזה הקשים ואת העובדה שחייו אז הלכו בכיוון אחד והוא כיוון רע מאוד, למצבו היום לאחר ההשתלה.

מאז ההשתלה הוא הלך והשתפר, והיום הוא אדם אחר שקיבל את חייו במתנה, חיוני, פעיל ותורם.

והתורמת ציביה, אשה מופלאה שמנהלת את ביתה, מגדלת את ילדיה, עובדת לפרנסת ביתה, לא חושבת שעשתה מעשה מופלא, מצטנעת כאילו כלום ואפילו ממליצה גם לאחרים ללכת בדרכה.

ואני, אשתו של יוסף, שולחת מכאן קריאה לכל מי שאוהב אתגרים, לכל מי שהוא בעל חוסן גופני ונפשי, לכל מי שיש בו אלטרואיזם ואצילות ולכל מי שרוצה לעשות מעשה טוב לפנות לעמותת “מתנת חיים”  בראשותו של הרב ישעיהו הבר ולתת חיים.