הסיפור של ליאור בניסטי

ליאור בניסטי (33), תושב לוד, איש הוראה העובד בארגונים חברתיים, תרם כליה ביולי 2015. 

“צפיתי בכתבת טלויזיה על עמותת מתנת חיים”, הוא מספר.  “נכנסתי לאתר שלהם, קראתי וניסיתי להבין את המשמעות של הדבר”. שנה שלמה ארכו ההתלבטויות, עד שבניסטי השתכנע להצטרף למאגר תורמי הכליות. “היו לי המון חששות בהתחלה”, הוא משתף, “התחלתי בתהליך הבדיקות,  ובתוך כך גם שוחחתי עם אנשים שתרמו כליה, וזה מה ששכנע אותי בסוף להסכים.

“חשוב היה לי להראות שיש דברים שהם ללא תמורה, יש דברים שעושים מתוך ערכים של נתינה, מתוך ערכים של סולידריות ושל ערבות. אנחנו חיים בעולם ציני. הייתי רוצה להפסיק את הציניות הזו, לומר שיש דברים שהם לא רק לטובתי האישי או לביתי.

“הייתי רוצה שעוד חילונים כמוני יתרמו”, הוא מוסיף, “רובם המוחלט של תורמי הכליות האלטרואיסטים עד כה היו מקרב הציבור הדתי והחרדי, בודדים ממש הם חילונים. הייתי רוצה שיחול שינוי משמעותי גם כאן. הערכים והאידיאולוגיה לא רחוקים מאיתנו, רק צריך להעלות את המודעות”.

“אלוהים שלח אליי מלאך שנתן לי סיכוי לחיות”, מוסיף דודי זוהר, שקיבל את הכליה של ליאור. “מרגש ומדהים שיש בעולם אנשים טובים שמוכנים לתת יותר מאשר לקחת. אלה אנשים גדולים מהחיים. קשה לי עדיין לעכל את זה שהצילו את חיי, אני שמח שיש בעם ישראל אנשים כמו ליאור”.